گل ها و گیاهان

عکس ها و دیده های من از گل ها و گیاهان

گل ها و گیاهان

عکس ها و دیده های من از گل ها و گیاهان

گل Solanum crispum شبیه گل بادمجان

Solanum crispum یکی از گل هایی است که در اینجا به فراوانی در فضای سبز خانه ها و خیابان ها مشاهده می شود. معنای فارسی برای آن در گوگل پیدا نکردم و فکر کنم در ایران اصلا وجود نداشته باشد اما گل آن شبیه گل بادمجان است.


این گل که از تیره سولاناسه ها (Solanaceae) می باشد  اصلیت آن به شیلی و پرو باز می گردد. در شیلی به نام های سایه شب شیلی، درخت سیب زمینی، شراب سیب زمینی شیلی مشهور است.این گیاه به صورت رونده بوده و در جایی که این عکس ها را گرفتم پا به پای گل آبشار طلایی بالا رفته است. 





آبشار طلایی Lady Banks

گل رز آبشار طلایی، گیاهی چندساله از جنس رزا (Rosa) و خانواده Rosaceae معمولا به عنوان رز Lady Banks در جهان شناخته میشود. بدون تیغ است و در زمان بهار پر از گل می شود. تا چند ده متر قابلیت رشد دارد. گل های بنفش رنگ کنار آبشار طلایی که در عکس مشاهده می شود را در یادداشت بعدی توضیح می دهم.







درختی با گل های آبی

در خیابان Convent Road درخت بزرگی است که گل های آبی متمایل به بنفش آن چشم را خیره می کند. گلهای این درخت شبیه گل درختچه های یاس است اما بو ندارد. نمی دانم نامش چیست ولی بسیار زیباست و امیدوارم نمونه اش را در یکی از فروشگاه های گل و درخت فروشی ببینم و نامش را پیدا کنم. 



ماگنولیای ستاره ای

نام علمی این گیاه Magnolia Stellata است. گلهای درخت ماگنولیای ستاره ای زیبایی خاصی دارد. عطر بسیار کم ولی جالبی دارد. این درخت یا درختچه در مسیر هر روز من بود و بالاخره نام معروفش را یا دیدن آن در یک گل فروشی پیدا کردم.  


درخت پر از شکوفه های ماندگار

مقارن با آغاز فصل بهار، شگوفه های پر تعداد این درخت باز شده و علیرغم باد و باران های شدید و سرمای هوا همچنان پابرجاست. ابتدا فکر می کردم که یک درخت میوه است. اما حالا تردید دارم. شاید یک درخت با شکوفه های تژئینی باشد. باید صبر کرد و دید آیا شکوفه ها به میوه تبدیل خواهند شد؟ در غیر اینصورت باید نامش را هرطور شده بیابم. 




این وبلاگ به گل و گیاهان اختصاص دارد. البته تفاوت آن با سایر وبلاگ ها و سایت های مربوط به گیاهان اینست که صرفاً محدود به مشاهدات و عکاسی ها، و گل هایی می شود که یا خود آن از نزدیک دیده، یا کاشته و تکثیر کرده و یا خریداری کرده ام. 


آب و هوای ایرلند برای گل و گل کاری و فضای سبز بسیار مفید است و این فرصت خوبی را فراهم آورده است تا بخشی از اوقات فراغت را با گل ها و گیاهان و عکاسی از آنها بگذرانم. گیاهان زیبایی که هم از دیدنشان لذت می برم و هم اسامی آن را یاد می گیرم.